Out'n about!

Så äntligen händer det lite grejor här! Igår fick jag chansen att byta jeansen och t-shirten mot min favvoklänning och ge mig ut pa stan.

Jag mötte mannen och de flesta från hans team på ett ställe som heter Sketch och ligger på Ul. Foksal (där många barer och restuaranger ligger här i stan). Det var jättekul att träffa alla som mannen jobbar med och jag drack en super smarrig "Passionfruit Martini". Mums! Det måste göras om.



Ja klänningen har ni ju redan sett. Men jag älskar den, och det är min blogg så här kommer den igen! :)
 

Så här ser det ut inne på Sketch


Efter drinken promenerade vi vidare (varför vi valde att gå just denna dag i 11 cm klackar är över mitt förstånd... Men men, det var ju sååå nära...) till the Chamber Music Hall of Warsaw Philharmonic där vi var bjudna på en tillställning (de kallade det Gala men det var nog lite att ta i...).

Jag hann nästan få i mig ett glas champagne innan föreställningen började. Det var en blanding mellan en koncert med klassisk musik och stand up comedy. Himla bra och roligt och ett perfekt sätt att få folk att få upp ögonen för klassisk musik. Pianisten, och komikern, heter Waldemar Malicki och är tydligen väldigt känd här.





När konserten var slut så tyckte vi att det var lite trist och seriös stämmning och magen kurrade (såna där små snittar är ju inget man blir mätt på direkt) så vi gjorde en "runner" - ja vi smet ut alltså. Istället gick vi till Zen Jazz Bistro och åt lite mumsig asiatisk mat. Himla trevlig kväll även om mina fötter inte riktigt höll med. Kan inte förstå hur jag gjorde förr när jag traskade runt i sådana skor hela dagarna. Håller jag på att bli gammal? ;)









1 Ellinor:

skriven

Det låter sannerligen som en jätte trevlig kväll. Det är alltid roligt när det händer något utöver den monotona vardagen ;)

Hoppas nu att du får en fin helg.

Kram

2 Luiza:

skriven

Hej, söta du!

Klänningen är underbar!

Läste lite äldre inlägg, och har förstått att det har hänt något hemskt. Jag hoppas och vet att du kommer resa dig!



Har en sak till dig, om du vill och hinner hämta den.

Finns innne på min blogg =).



Ha en underbar dag!

Kram/

Luiza

3 nina:

skriven

Underbar klänning!



Ha en fortsatt skön dag. Kram.

Kommentera här: