Testar löpbandet

Helgen i Prag har fatt mig att längta ännu mer efter att verkligen komma igang med träningen och att springa. Just nu rör jag pa mig och jag aktiverar mig, men tränar kan man tyvärr inte säga att jag gör ännu.

Idag efter jobbet blev det ungefär 25 minuters promenad i duggregnet. Sen tog jag sikte pa vart gym. Bestämde mig för att fortsätta ga i snabbare takt pa löpbandet (det är "lättare" än utomhus i om med att det är jämnt underlag).

Jag testade även pa att springa i nagra minuter. I ett fjuttigt 7 km/h tempo. Det kändes sa där. Benet känns fortfarande stumt och knät känns, även om det inte gör ont. Det är obekvämt pa nagot sätt. Men det ska nog ga sa smaningom, det var ju inte länge sen som jag inte ens kunde ga.

 

 








Sa totalt blev det nog 40 minuters "kondition", sen körde jag övningar för knät med 3 kilos handlar + lite biceps och axlar. Avslutade med 15 minuter simmning. Känns bra att ha rört pa mig innan den langa flygresan imorgon.

Kommentera här: