Husmor

Ja just det, jag har ju hunnit leka husmor i helgen också. Igår gjorde jag en supermumsig tacopaj. Receptet hittar ni här. Skippa majonäsen, det gör jag och den är väldigt fyllig i alla fall. Nästa gång tänker jag även steka lite champinjoner eller paprika med köttfärsen. Och den räcker till 6 personer skulle jag säga!

Sen började jag även på ett köttgryta igår. Mammas recept. Som puttrade i flera timmar igår och sen igen idag. Blev hur gott som helst och jag är riktigt stolt.



1 Mamma:

skriven

Kul Gumman, det ser precis ut som min, hoppas att den smakade bra, jag har ju inte något recept på den. Kramar Mamma

2 Dila:

skriven

Visst är det gott med grytor som får koka i flera timmar! Det är så roligt och spännande att prova nya recept. Och det bästa är när man lyckas att få maten att smaka precis som mammas eller mormors/farmors. Kommer ihåg första gången jag lyckades få kalopsen att smaka precis som mammas, då var jag stolt. Hoppas ni får en underbar jul!



Kram Dila

3 Fröken Isakson:

skriven

Ser underbart gott ut vännen. kramar

Kommentera här: