Tid att läsa

Är det nagot vi har här sa är det tid att läsa. Man vet att det är semester när man helt plötsligt hinner läsa ut en bok pa en dag.

 

Jag började med att läsa ut Carlos Ruiz Safons „The Angel's Game“. Hade verkligen sett fram emot att läsa den men maste erkänna att jag är besviken. Började läsa pa min resa till Dubai i början pa manaden och bara att det tagit en manad att läsa ut den är ett daligt tecken. Vet att ni är manga andra där ute som ocksa läst den, vad tyckte ni?

 

Jag tyckte att den var alldeles för seg, och flummig. Fick heller ingen känsla alls för personerna i boken och ett tag tänkte jag ge upp. Jag tror Herr Ruiz Safon tappade bort mig nagonstans där i mitten och efter ett tag var jag knappt intresserad av hur det skulle ga. Tyvärr. The Shadow of the Wind var däremot en jättebra bok som jag till och med skulle kunna läsa igen.

 

 

 

Här pa hotellet har de en hel del böcker som tidigare gäster lämnat kvar. Sa tack vare en landsman, eller kvinna, som besökt hotellet innan oss sa fick jag chansen att läsa Kungsholmsmorden av Lars Bill Lundholm. En bra bok, precis vad jag sökte. Lättläst med underbara skildringar av Stockholm (jag fick en stark längtan hem till sommarstockholm...), bra story och intressanta personer. Läser gärna fler böcker av honom. Nagon som läst nagra av hans andra böcker?

 

Nu har jag ställt tillbaks boken i bokhyllan och även The Shadow of the Wind. Hoppas att nagon annan gäst kan fa glädje av dom. Har även hämta tva nya böcker, fa se om de hinns med innan hemresa.  

1 Anna:

skriven

Håller med om Ängelns lek. Jag had svårt att gilla karaktärerna. Men tycker nog att den är läsvärd. Det är ju en riktig saga även om Vindens skugga var mycket bättre. Hoppas att ni njuter ordentligt i solen! KRAM

2 Plusresan:

skriven

Har bara läst Vindens skugga av honom,. och tyckte precis som du att den var jättebra.



Mysigt att lämna kvar böcker på hotellet. Jag försöker göra det varje gång jag åker iväg på semester nånstans. Med nån skojig kommentar i pärmen.



Hoppas de sista dagarna av semestern blir härliga!



KRAM

3 Sara:

skriven

Lars Bill Lundholm's böcker tror jag att jag har läst alla, och de är ju riktigt bra. Lättlästa.



Har du läst Peter Robinson eller Harlan Cobens böcker? Det är mina favoritförfattare när det gäller deckar, och Coben slår allt!



Ha det riktigt gott de sista dagarna nu!

Kram

4 carolina:

skriven

längesen jag läste nu, plöjer bara igenom böcker som jag måste genom skolan :)



vi åker inte förens den tredje maj, så det är gott om tid =)

5 Ellinor:

skriven

Jag är så glad att den värsta perioden i skolan nu äntligen är över och att jag kan plöja igenom min boksamling.

Jag har inte läst någon av ovanstående böcker men Carlos Ruiz Safons finns med på min lista så får se vad jag tycker om honom den dagen det blir hans tur.

Kram

6 Anonym:

skriven

Å vad trist att den inte är bra, den andra boken är en riktig favorit som jag också skulle kunna tänka mig att läsa om. Få se om jag köper den ändå :).

Ha det så bra på semestern! Kram Rebecca

Kommentera här: