Lyckad lördag

Igar var det alltsa dag för den där golfturneringen. Och regnet öste ner. Vi hade ingen som helst lust att ens ga utanför dörren, men vi hade ju tackat ja och vi vet hur viktigt det är att ga ut och träffa människor sa här i början. Sa pa eftermiddagen satte vi oss i bilen och akte för första gangen utanför Warszawa pa vägar med stora gropar och gupp i. Inte en motorväg sa langt ögat kunde na. Det maste ta en hel dag aka aka upp till Gdansk!

När vi kom utanför Warszawa sa tittade solen fram, helt otroligt! Helt plötsligt var vi ute pa riktiga landet och vi passade pa att stanna och köpa mer underbara jordgubbar.



Pa golfbanan var aktiviteterna i full gang. Barnen hade luftslott att hoppa i och de kunde rida pa hästar. Vi stora fick lära oss att spela golf eller testa vinprovning. Mannen och jag slog lite bollar och min golfkarriär är definitivt över innan den ens har börjat. ;)

Vid halvsju var det cocktail följd av en middag. Vi hade verkligen jättetrevligt! Hamnade vid samma bord som vara nya vänner som vi at middag med för nagra veckor sen. Verkligen underbara människor. Naturliga och roliga! Med massor av barn hela bunten.

Det slutade ganska tidigt, de flesta kom ju med barn, sa senare pa kvällen akte vi in till centrala Warszawa för att ta en drink pa Essence, som ligger pa Nowy Swiat, med vara grannar. Han är jättetrevlig, en fransk kille som mannen lärt känna ganska bra och som vi sprungit med nagra gangner. Hon däremot... ska inte säga för mycket men vi kommer nog aldrig bli speciellt nära vänner. Just nu är hon lite stressad för hon är fortfarande inte klar med inredningen av Gustavs rum. Deras katt.... Han har ett eget rum. Vi har helt enkelt lite olika intressent. Men drinken var trevlig!
1 Annelie:

skriven

Snygga kläder du hade på dig:)

Hon, kvinnan , ni var hos verkar värre än mig med katter:) Skrattar högt åt vad du skrev om kattrummet...

Kram!

2 Ellinor:

skriven

Så här på håll såg det i alla fall strålande ut :) Själv håller jag mig till minigolfen och där innehar jag garanterat sistaplatsen ;)

Kram på dig

3 Emelie:

skriven

Haha, golf, inte min melodi men bilderna såg trevliga ut och dy ser FANTASTISK ut, vilken helt underbar kjol!



Herregud, jag förstår att det känns avlägset att knyta vänskapsband med någon som inreder ett rum till en katt men vem vet, hon kanske har sina anledningar. En längtan efter barn eller något annat. Det är svårt att förstå sig på människor ibland och ingen är snabbare på att döma än jag men det är kul när man blir förvånad ibland.



Tusen tack för söta kommentaren och gratulationer förresten!



Kramar

4 Mikaela:

skriven

Katten Gustav...Kan inte hjälpa att jag ser en ovanligt tjock och ganska elak katt framför mig!!



Beckham-tröjan finns ju hos oss nu, ja inte den med autografen då utan den andra. Måste erkänna att jag faktiskt haft den på mig nån gång när jag tränat, eftersom den var för stor för Moa.



Ligger alltid jordgubbarna i såna söta korgar?? Bara det gör ju att dom blir goda.



Kram Mikaela

P.s. Du ser i alla fall ut att ha tungan rätt i mun när du svingar!! ;-)

Kommentera här: