Vilken utmaning!

Ja ni mina vänner, det här kommer inte bli lätt. Warszawa maste vara den mest osexiga staden jag sett. Vet inte riktigt vad man kan vänta sig av en stad som jämnades med marken under andra världskriget och vars befolkning reducerades med mer än hälften. Efter kriget var de tvugna att bygga upp staden snabbt igen, och det syns tyvärr. Men vi kommer säkert närmare varann sa smaningom, Warszawa och jag... Jag saknar liksom lite puls!



Warszawa sett fran hotell rummet

Gamla stan är trevlig, den har de byggt upp som den var innan. Och gatan där mannens kontor ligger är trevlig. Med ett franskt fik precis brevid. Tack för det!  Enligt guideböckerna vi har sa finns en hel del bra barer, restauranger och klubbar men dom har vi inte hittat ännu. Och vi har faktiskt inte letat sa mycket, vi har ju tid om man säger sa ;)



Air France/KLM i Warszawa




Jag inne i stan




Mannen i gamla stan


Var framtida lägenhet är fin och det känns bra och otroligt viktigt! Byggnaden är bara nagra ar gammal sa det är modernt och mycket ljus. Vi har tva rum, lite mindre än vad jag hoppas pa, och ett stort vardagsrum, bra kök och tva balkonger. Vi har dessutom en inglasad balkong (finns säkert nat fint ord för det) där jag tänkt att vi kan indreda lite som en relax hörna. För att inte glömma gymmet, poolen, bastun och jacuzzin :)

Idag har vi varit och kollat in möbler pa IKEA och en massa andra affärer. Vissa har leveranstid pa 8 veckor för en soffa... Ooops! Vi kommer nog fa sitta pa kuddar pa golvet ett tag fram över.

Shoppingcenter verkar de gillar och jag kan gladeligen berätta att här finns Zara, Mango, h&m, TopShop, River Island, Next, NafNaf etc etc sa det ska nog inte ga nan nöd pa mig ;)

Ja det var dagens uppdatering. Nu ska jag ner och bada lite i poolen och basta. Mannen tänkte springa pa löpbandet. Ikväll blir det en vinbar och imorgon, retour à Paris... Mon amour!
1 Miss Agda:

skriven

Lägenheten låter inte illa iaf! Hoppas ni hittar några pärlor till barer &restauranger så småningom -då kommer det säkert att kännas lite bättre!

Kram

2 Mia:

skriven

Det fanns ju massa bra saker, du kommer snart in i den nya pulsen och vips så kommer du känna dig hemma!



Stor kram



PS. Härlig lägenhet! Med gym och pool - nej det kommer inte gå någon nöd på er!

3 Alexandra:

skriven

Lägenheten låter väldigt fin, och vilken lyx med jacuzzi och allt! Läg gärna upp lite bilder sen! =) Och angående staden så hittar ni säkert favoritställen och lär känna den bättre så småningom! Men jag har nog aldrig hört någon som har beskrivit en stad som "osexig" förut..

4 Marie:

skriven

Låter som det kommer bli ett jätteäventyr! Ser fram emot att "följa med"

5 Julie:

skriven

Jeg forstår dig så godt! Den der fornemmelse man har, når man skal forlade noget man holder af, og flytte til noget, som man ikke rigtig føler er rigtigt! Man skal bare huske, at alt føles anderledes, når man først har fået sine egne ting med, og man begynder at kunne genkende ekspedienten i supermarkedet, når man kan finde rundt i byen etc. Tænk desuden på, at du altid har Paris at vende tilbage til:-) Se det som et eventyr, som slutter når du selv ønsker det!

Kram kram

6 Petra:

skriven

Wow, vad häftigt! Coolt att få haka på!

7 Emelie:

skriven

Oj oj mycket att ta in och visst är det alltid svårt att flytta till nya ställen om det så är ett nytt område eller ett nytt land, men det måste ju få ta tid! Allra helst när du har lämnat den stad och den plats som du älskar så mycket som Paris. Jag tror säkert att du hittar dina smultronställen även i Warsawa. det skulle förvåna mig annars ;) Härligt med lägenheten och de positiv människorna. Skönt att våren är på väg också, det brukar vara lättare att ta in nya platser och människor när solen skiner!



Du är så rolig, "nu lät jag som en psykopat", haha, det tycker jag inte men jag förstår vad du menar. Tack för tyckandet om min hårfärg. Känner nästan att jag måste göra eb uppföljning på det där inlägget så mycket blandad respons jag fick. Lite som ditt strumpinlägg om du minns?



Lycka till i nya staden imorgon!



Godnatt

8 Therese:

skriven

Så glad att jag hittade din blogg! Tänker följa den med spänning :)

9 Mikaela:

skriven

Det låter verligen som om ni kommer ha ett bra boende med gym och bastu och allt!



Det kommer bli kanonbra i WAW, det är jag övertygad om. Visst saknade du London när du flyttade till Paris???

Men dom har rosa skyltar på flygplatsen - det är ju superbra!! ;-) hihihi...



Vi hörs vännen!

Kram Mikaela

10 Jenny:

skriven

Det är inte många städer som kan mäta sig med Paris, men förhoppningsvis kommer Warszawa att få en plats i ditt hjärta och kännas hemma. Det ska bli himla spännande att läsa om er tid där, det är ju liksom inte vardag att folk flyttar dit. Och lägenheten verkar ju toppen!:-)

11 Mia:

skriven

Paris är Paris. Det går liksom inte att mäta sig med och en hemmatjej betyder du kan skypa med mig! Mycket! :)



Stor kram

12 Lisa:

skriven

Tack ALAL för era kommentarer! Det behövde jag idag!



Alexandra, ja du, osexig kanske man vanligtvis inte kallar en stad. Men det var precis sa jag kände och du skulle första om du var där ;) Och bilder fran helgen kommer!



Hej Therese, vad kul att du hittat hit! Välkommen! Tänkte titta in hos dig men länken funkar inte. Kan du länka igen?



Kram till er alla!

13 Mia:

skriven

Men vad vackert det verkar vara ändå - bilden på dig i stan kanske jag förstår lite vad du menar med pulslöst men du kommer hitta dina pärlor du med.



Stor kram

14 maria jose:

skriven

Helo Lisa-FELICIDADES,en el dia de tu cumpleanos. Esperamos que pases un buen dia,aunque seguro que estas trabajando,,,,.Bueno lo importante esque lo disfrutes lo mas que puedas.´´. Por cierto no se si esas fotos son de VVARSOVIA,Pero si es asi ME GUSTAN.besos.Escribeme algo en espanol,que no me entero de nada.

15 mz.olsson:

skriven

Vad spännande! Vad ska ni göra i Warszawa??

Kommentera här: