Bröllop i Bourgogne

I helgen var vi alltsa pa bröllop igen, i Bourgogne den här gangen. Ungefär tva timmar fran Paris ligger mysiga Vézelay där vi bodde pa Hotel La Palombière. Väldigt litet och mysigt, med en underbar trädgard och bra service (ägarinna strök till och med grabbarnas skjortor!). Enda minuset var den daliga isoleringen, man hörde allt!

Vi hade san tur att solen och värmen kom efter lunch pa lördagen och stannade hela helgen! Vi mötte upp med kompisar vi inte träffat pa länge och innan vigseln sa strosade vi runt i Vézelay och njut av den underbara utsikten över Bourgogne.
Bröllopen var fint! Brudgummen är en kompis till mannen som jag inte känner sa väl, och bruden hade vi inte ens träffat! Men det gick hur bra som helst. Bada jobbar för Air France och har jobbat utomlands, sa det var folk fran alla världens hörn. Pa vägen till Bourgogne sa akte en kille fran Iran med i var bil, och pa tillbaka vägen en tjej fran Hong Kong. Jag älskar att höra dem berätta om sina liv!

Vi partade hela natten och kom väl till hotellet vid 5. Pa söndagen bjöds det pa brunch och ett dopp i poolen för det som hade varit smarta nog att ta med sig badbyxor...  (jag fick snällt sitta och svettas).

Tyvärr har mannen stuckigt iväg med kameran sa jag kan inte visa nagra av vara bilder annu... men här kommer lite bilder fran Vézalay och La Vielle Borde där mottagningen hölls,











Hotellet vi bodde pa
1 Petra:

skriven

Åh, så vackert! Underbart ni måste ha haft det! En bloggträff vore superkul :) Jag är i Prag på jobb 18-21/7, men annars inget inbokat i juli så här långt.

2 Jenny:

skriven

Så otroligt fint! Påminner väldigt mycket om flera små ställen runt Nantes som jag har varit i.=)

Kommentera här: