Drömmar om sol & värme

Vi vill aka till solen i vinter. Det har vi vetat länge men ännu är ingenting bokat. Förra aret njöt vi av en drömresa till Mexiko med underbara vänner. I ar blir det bara vi tva och vi vet ännu inte vart vi vill aka.

Ett alternativ är Mauritsius da vi har vänner som bor där sen ett ar tillbaks. Vore perfekt att kunna passa pa att hälsa pa dom samtidigt som vi njuter av sol och bad. Är lite osäker pa vädret i februari dock... och det skulle vara skönt att bara vara vi tva.





En annat alternativ är Thailand. Jag älskar Thailand. Det känns lätt och man vet att man far mycket för pengarna. Men vi har ju redan varit där nagra ganger och det vore kul att testa nagot nytt. Sist vi var där tillsammans var pa var bröllopsresa. Ett av ställena vi besökte var The Racha, pa Racha Island. Paradiset pa jorden....






Har ni nagra andra förslag? Kanske ett paradis som inte kräver sa lang flygresa? Dela gärna med er i sant fall! 

1 Mikaela:

skriven

Åh, jag vill också..... Du får sluta retas med såna bilder!!

Det blir två veckor Sälen (V 5+15) så nog kommer vi bort, men jag vill ha lite sol och värme också. Det ska väl bli en resa till för att fira 40-åringen, men vart vet vi inte än. WAW utan barn förståss!!!

Hoppas allt är bra!

Kram Mikaela

2 Tonci:

skriven

Om en vecka kan jag berätta hur det var på Fuerteventura och om jag kan rekommendera eller inte ;-)!

3 Lycka77:

skriven

Det låter underbart att resa iväg bara ni två. Vi gillade Egypten skarpt, härliga människor, skönt väder och toppen dykning! Har ni varit där? Vi var i Sharm El Sheik

4 Ellinor:

skriven

Vilka underbara semesterplaner ni har i åtanke.

Det mest exotiska och fantastiska ställe jag varit på är Egypten. Otroligt vackert land och underbara människor!

Kram

5 Miss Agda:

skriven

Vi drömmer också om Mauritius. Visst, lång flygresa, men eftersom ni har vänner där så säger jag GO for it!

Många kramar!

6 Anonym:

skriven

Du, jag har läst här så många gånger men nog aldrig skrivit någon kommentar. Jättefin blogg och jag vill önska LYCKA TILL med bebisförhoppningar och resplaner.

Kram från Skottland

7 Pernilla:

skriven

Jag röstar nog på Mauritius (eller hur man nu stavar) - dit skulle jag mer än gärna åka..



Kram / Pernilla

8 Petra:

skriven

Oj oj, ser ju hur mysigt ut som helst! Mauritius låter inte dumt alls!

9 Fröken Isakson:

skriven

Mauritius låter ju underbart och vad kul att kunna träffa vännerna också. Själv är jag sugen på Kap Verde, tror det är supermysigt. kramisar Linda

10 sara:

skriven

Sydafrika ska ju vara underbart, och vackert, dessutom ingen stôrre skillnad på tidszonerna, så man slipper jetlag!

11 Annelie:

skriven

Dubai har tydligen blivit populärt att åka till. Härifrån Sverige flyger Norwegain dit för nästan inga pengar alls.

12 Sara:

skriven

Jag har kompisar som ständigt åker tillbaka till Indien. Dom säger att gillar man Thailand som det var för några år sedan som är Indien perfekt. Goa är det som gäller för dom. Det är mycket billigare än Thailand så det låter ju najs. :)



Kram

13 Lapinette:

skriven

Vi åker till Thailand precis efter nyår och själv var jag på Koh Racha island för en så där 15 år sedan men då fanns det inget hotell där.... bara vit sand och kokosnötter. Om jag får rekommendera resmål för vintern så instämmer jag med någon som tidigare nämnde Sydafrika. Fast det beror lite på vad ni är ute efter. Sydafrika är inte direkt sol och bad utan mer uppleva, se och äta gott/besöka vingårdar. Ett underbart resmål!

14 Isabelle -Din läsare i Paris:

skriven

Florida inte exotiskt nog kanske? Jag tycker om. Något karibiskt, Jamaica m.fl.? Sydafrika låter fantastiskt! Mer spännande, mindre paradis än Mauritsius? Mauritsius är ju känt som drömresmål så ni blir säker nöjda om nu vädret är okej som du var orolig för. Är det regnsäsong eller något.

Kommentera här: